Vivre COTÉ PARIS

Feature, 30 Jun 2021

 [English]:

Extract from elsewhere

Conquering time and space. Left page. Through the Spaceless Gallery's nomad concept of gallery, Beatrice Masi, its founder, invites a dialogue between the artists' works and the places she chooses to present them in. With IN(SIGHT), she honors the photographic work of American artist Lara Porzak and that of French painter, Pierre Bonnefille at Leclaireur Hérold. If Lara Porzak invites us to go back in time through images using the tintype technique, her approach, in complete symbiosis with the Californian landscapes, leads her to a photographic pilgrimage that reveals her emotions. "The soul is not digital" she emphasizes. Neither is the magnetism of a moment stolen from time. IN(SIGHT) until October 3rd.

 

The Spaceless Gallery x LECLAIREUR. Lara Porzak, Cloud study, the Lake. 2011. RIGHT PAGE, top Lara Porzak, Désert Solitaire, 2000. Bottom, Lara Porzak, Alien Land 2013. All of these gelatin-silver prints are made from a polaroid negative and editions of 10. The Spaceless Gallery.

 

[French]:

Extraits d'ailleurs

À la conquête du temps et de l'espace. PAGE DE GAUCHE. A travers son concept de galerie itinérante The Spaceless Gallery, BÉatrice Masi, sa fondatrice, invite à faire dialoguer les œuvres d'artistes et les lieux qu'elle choisit pour les présenter. Avec IN(SIGHT), elle met à l'honneur le travail photographique de l'artiste américaine Lara Porzak et celui du peintre en décor français Pierre Bonnefille dans l'espace de Leclaireur Hérold. Si Lara Porzak invite à remonter le temps à travers des images reprenant la technique du ferrotype, son approche en symbiose complète avec les paysages californiens, l'entraine vers un pèlerinage photographique qui révèle ses émotions. « L'âme n'est pas numérique » souligne-t-elle. Le magnétisme d'un instant volé au temps non plus. IN(SIGHT) jusqu'au 3 octobre. The Spaceless Gallery x LECLAIREUR.

 

Lara Porzak, Cloud study, the Lake. 2011. PAGE DE DROITE. en haut Lara Porzak Désert solitaire, 2000. En bas, Lara Porzak, Alien Land, 2013. Tous ces tirages gélatino-argentiques sont réalisés à partir d'un négatif polaroid et édités en 10 exemplaires. The Spaceless Gallery.

 

of 25